onsdag 30. september 2009

ØKOLOGISKE PRODUKTER FOR DE SMÅ!

Jeg lurer egentlig, hva er det som er så fantastisk med økologiske produkter? Hva er det som er så spesielt med det henn de “billige”, “testet-på-dyr”-produktene?? Jeg skal legge med et bilde på de produktene vi bruker på småttisen, og vi har ALDRI hatt nå problemer med rød stump eller noe annet! :)

page

Natusan baby zinksalve; Denne er veldig god å ha, når uhellet skjer, og lillemann er litt rød på stumpen sin. Skjer veldig fort når han går litt for lenge med tissbleie – og nei, den røde stumpen kommer ikke av disse produktene. Når vi tar på denne, så er stumpen veldig fin dagen etter.

Hudolje, mild og skånsom; Denne bruker vi som oftest i badevatnet. Andreas har atopisk eksem, så fikk beskjed om å ha dette i vannet :)

Libero, wet wipes; Aldri hatt noe problemer med :)

Talkum, uparfymert; Denne tar vi på etter hvert bad, og stumpen holder seg fin :)

X-tra, våtservietter; Samme som libero, aldri hatt noe problemer med. Eneste som irriterer meg, er at de blir fort tørre. Ikke stompen, men våtserviettene :) Noe problemer på gutten har ikke oppstått.

Så jeg er veldig fornøyd med disse produktene, og kommer ikke til å invistere i økologiske produkter ;)

 

Hva er deres mening om alt det hysterie om bruken av disse produktene? For de er jo testet på dyr, og inneholder masse “stygge” ingredienser :)

9 kommentarer:

♥Nina♥ sa...

Vi klarte oss uten økologiske varer før også. Bruker ikke det jeg nei. Kjøper det som er billig.
Bruker natusan & nautral vi. Men bruker sjeldent våtservietter.. Vi bruker heller vaskeklut eller engangskluter.

Anniken sa...

Jeg bruker kun våtservietter :/ Skal begynne å kun bruk det når vi er ute jeg. For våtservietter er jo ikke akkurat billige :) Så fra nå av, så skal det kun brukes når vi er på tur å slikt. For er jo litt bortkasta å bruke det når vi har en vask rett attmed oss!

Sandra Larsen sa...

Vi bruker Unik våtservietter, synes de er best. Uansett billigere enn mange andre.

Anniken sa...

Hva koster de da?
X-tra er de billigste jeg vet om. Men skjønner hvorfor de er billigere å da, for de blir sinnsykt fort tørre :) Likens som coop sine.

♥Nina♥ sa...

Neautral sine er veldig bra :)

Anniken sa...

Vi har prøvd så mange, og synes alle er fantastiske. De får bort det de skal, og huden har ikke blitt irritert av de :)

♥Nina♥ sa...

Ja, har prøvd en del vi også :) Den ene fra natusan, en pakke med litt rosa på.. Den styrer vi laangt unna. Den får Emma sår på stumpen sin av!

Tara sa...

Jeg foretrekker ting som i alle fall er svanemerkede. Også bruker vi ikke våtservietter da. Annet enn når mannen maler huset, de er geniale til å fjerne maling fra fingrene, så slipper han aå mye whitespirit...

Vi klarte oss nok uten økologiske ting før også, men på den annen side, FØØØØØØR var vel det aller meste økologisk i utgangspunktet, før vi begynte med alle disse kunstige greiene. Før kunstgjødsel etc, så var jo jordbruket sånnsett økologisk. Så, "før" klarte man seg fint uten disse "skumle greiene", faktsik....

Jeg smæører ikke guttungen med ting som inneholder stoffer som er potensielt skadelig. Selv om stumpen ikke blir rød av dem, så ser man ikke nå om det vil gjøre det vanskelig for ham å gi meg brnebarn fordi jeg brukte noen homonforstyrrende greier på ham som baby...

Sær, i forhold til dere. Greit?

Lill Anette - Mamma til Amalie sa...

Både jeg og sambo har ADD, noe som i ettertid har blitt linka til ulike stoffer som brukes i kosmetikk og hygieneartikler. KLART vi styrer unna slike saker da. Vil kun det beste for jenta mi. Min erfaring er også at de økologiske er MYE mer effektive.