lørdag 3. oktober 2009

Er det “normalt”?

Nå er det lørdag igjen, og det er som en vanlig dag for meg :) Og det klager jeg ikke på! I dag så sto jeg og gullet opp klokken TI!! Det var veldig godt! Men så var han jo våken fra fire til kvart på seks i natt da, så da låg vi i sengen å koste oss bare.

No så har vi spist frokost, så nå står han å ser barnetv :) Har ikke ro til å sette seg ned å slappe av vettu!

Lurer på om vi skal ha på oss godt med klær, lage niste og så gå oss en tur :) Er godt når man først kommer ut! Og så har jeg lyst ut å ta litt bilder.

Men dere lurer sikkert på hva jeg mener om overskriften. Jo, no skal dere få høre. Jeg får jo masse skryt for at Andreas snakker så mye, og er veldig flink til å si hva han vil :) I barnehagen får vi høre at han virker som en toåring, men han er jo bare 19 måneder :) Så er jo enda 5 måneder til han fyller to år. Jeg sier ikke at jeg ikke liker å få høre det – jeg blir jo selvsagt glad for det :) Men er det normalt at en liten en på 19 måneder kan dette?!

  • Ordene han kan: Hei, mamma, pappa, bæf (bæstefar), dætt, namnam, dusj, data, ja, nei, æsj, tante, Andreas, ball, brom, båt, traktor, sko, dass, lys, klokke, hallooo (telefon), klær, dus (hus), bromma (ole brum).
  • Dyrelyder han kan: bææ, mooo (kua), kykky (hanen), mjaaau, voffvoff, uuhuuu (ugla).
  • Og så når jeg sier at han skal hente det og det, så gjør han det :)
  • Og om kveldene så spør jeg om han vil legge seg, så da sier han “jaaa”. Så da legger jeg han, og det er stilt med engang :)
  • Han drikker perfekt fra vanlig glass. Ikke noe søl lenger :)
  • Det er så mye mere han kan :)

Hva skal dere i dag da? :)

 

2 kommentarer:

Camilla Elstad sa...

Hei hei :)
Jeg har en datter på 19 måneder, hun prter også veldig mye :) Har veldig mange forskjellige ord, og sier "skal sitte", "skal gå", "skal ha mat" osv :)
Vær stolt av gutten din, det har du god grunn til! :D

Anniken sa...

Ja, jeg er veldig stolt over han :)
Vi må passe på hva vi sier, for han hermer veldig mye :) Sa slapp av en dag, fikk høre det tilbake ja :) Hehe!